حقوق و قضا
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد

معرفی روزانه هزار نوع ماده مخدر در دنیا

معرفی روزانه هزار نوع ماده مخدر در دنیا

به گزارش حقوق و قضا، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اعتیاد، آلودگی فراگیر است اظهار داشت: روزانه هزار نوع ماده مخدر معرفی می شود؛ ضعف اطلاع رسانی داریم این در حالیست که به علت حجم صدمه ها، نتایج فعالیتها و تلاش ها هم ملموس نیست.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از ایسنا، محمد جمالو در دومین همایش ملی مجمع خیرین یاریگران زندگی با اشاره به اینکه با اپیدمی یا آلودگی فراگیر جهانی یعنی اعتیاد روبرو می باشیم که همه کشورها درگیر آن هستند اظهار داشت: اعتیاد سالهاست در اوج قرار دارد و ایران با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر هم مرز است و هم اکنون انواع مواد صنعتی جای خویش را به مواد سنتی داده اند.
وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند و ۱۷۷ هزار نفر در آمریکا سالیانه بر اثر اعتیاد فوت می کنند که یک سوم فوت شدگان دنیاست اضافه کرد: مجاهدت ۴۰۰۰ هزار فرزند عزیز کشور که جانشان را فدا کردند باعث شد با آمارهای جهانی فاصله داشته باشیم.
جمالو با اشاره به اینکه در چهار حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمند سازی فعالیت داریم افزود: همه بخش های جامعه در این عرصه ها فعالند البته با نقطه آرمانی فاصله داریم؛ خیلی از استان ها خوب عمل کردند.
جمالو در رابطه با استفاده از ظرفیت خیرین برای پیشگیری و درمان اعتیاد اظهار داشت: باید تلاش نماییم هر کس در حوزه استان خود، مجمع خیران شان در بالاترین سطحش کار کند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: روزانه هزار نوع ماده مخدر ایجاد می شود، ما ضعف اطلاع رسانی داریم، محیط ما نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است و فرزندان امروز بسیار در فضای مجازی قرار دارند.




منبع:

1403/07/11
11:18:33
5.0 / ۵
154
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد