حقوق و قضا
بابایی خبر داد؛

راه اندازی سامانه تشخیص اوراق بایگانی الکترونیک پرونده های ثبتی

راه اندازی سامانه تشخیص اوراق بایگانی الکترونیک پرونده های ثبتی

حقوق و قضا: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از حذف 100 درصدی گردش فیزیکی پرونده ها بصورت واقعی در ادارات ثبت سراسر کشور تا انتهای سال جاری آگاهی داد.


به گزارش ایسنا، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هشتادمین جلسه شورای تحول و تعالی این سازمان که در اداره کل ثبت استان تهران برگزار گردید، با بیان راه اندازی و عملیاتی شدن سامانه نتایج تشخیص اوراق ‌بایگانی الکترونیک پرونده های ثبتی املاک با بهره بردن از روش های هوش مصنوعی اظهار داشت: این اقدام مهم سبب حذف واقعی گردش فیزیکی پرونده ها تا انتهای سال جاری در ادارات ثبت سراسر کشور می شود. وی با تکیه بر وجود نقص در ‌بایگانی الکترونیکی حدود ۱۳ درصد از اوراق پرونده های ثبتی که در گذشته تصویربرداری و ‌بایگانی شده و مانع حذف ۱۰۰ درصدی گردش فیزیکی پرونده ها تا کنون شده است، از معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی خواست با رفع نقصها موجود دراین زمینه، تا انتهای سال جاری حذف گردش فیزیکی پرونده های ثبتی در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور به مفهوم واقعی صورت گیرد. رئیس سازمان ثبت با اشاره به تحول در ارائه خدمات الکترونیک ثبتی و تکمیل فرآیندها به بهره گیری از هوش مصنوعی به عنوان یکی از اهداف سال جاری این سازمان که در آغاز سال جاری بر آن تاکید و در دستور کار قرار گرفته بود اضافه کرد: امسال با اجرای ۸ پروژه کلان فناوری و همین طور تامین سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز و انجام پشتیبانی های لازم از سامانه های الکترونیکی با صرف هزینه ای در مجموع به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان، به وعده های داده شده دراین زمینه جامه عمل پوشاندیم و راه اندازی این سامانه جدید نیز گام مهم دیگری در هوشمندسازی فرآیندهای ثبتی شمرده می شود. رئیس سازمان ثبت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان بلاتصدی بودن ۴۰ درصد پست های سازمانی که برای شرایط ۱۰ سال قبل این سازمان مصوب شده بود، به افزایش ماموریت ها و وظایف سازمان ثبت در سالهای اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: سازمان ثبت چاره ای جز کارآمد سازی خود با بهره بردن از فناوری اطلاعات و افزایش سطح کیفی توان مدیران و کارکنان ندارد و در اجرای شایسته سالاری در انتصاب مدیران به هیچ سفارش ای توجه نمی نماید. وی از مدیران این سازمان در سراسر کشور خواست با اشراف کامل بر حوزه مأموریتی خود، ضمن مطالبه گری، رصد دقیق عملکردها و بهره گیری از حداکثر ظرفیت بازرسی های دقیق و هدفمند، از فرصت ایجاد شده با اعتبارات و زیرساخت های مهیا شده، در ارائه خدمات بهتر به مردم بهره گیری کنند. باتوجه به افزایش ماموریت ها و سفرهای استانی با کاهش نیرو روبرو می باشیم که باید به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن رفته و کارآمدی نیروی انسانی و استفاده از هوش مصنوعی یک راهکار منطقی برای حل این مشکل است. بابایی با اعلان اینکه اهتمام و جدیت مدیران ثبتی در تحلیل گزارش های عملکردی و بازدیدهای میدانی در سفرهای استانی بطورکامل درخشان و قابل دفاع است اضافه کرد: در مسافرت رئیس قوه قضاییه به استان البرز در امسال، چالش صدور اسناد در محله اسلام آباد با ۷ هزار خانه مسکونی فرسوده که در ارتفاعات تولید شده است مطرح و قرار شد وضعیت ثبتی آنها ساماندهی و تعیین تکلیف شود که در نگاه اول انجام این کار در کوتاه مدت دور از ذهن بود لکن با تلاش جهادی و زمینه های ایجاد شده، در آینده نزدیک و پیش از اتمام امسال، تمامی ۷ هزار خانه مسکونی "مراد آباد" کرج از طرف ثبت استان البرز سنددار خواهد شد. همین طور در اقدام جهادی دیگری در استان فارس، دستور رئیس قوه قضاییه جهت تثبیت مالکیت های شهر " آباده طشک" با ۲ هزار واحد مسکونی که قرار شد ظرف مدت دو ماه به عاقبت برسد، با تلاشی شبانه روزی در مدت ۲۰ روز از طرف ثبت استان محقق گردید و تا امروز در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی نیز ۴۰ شهرستان کشور موفق به انجام حدنگاری ۱۰۰ درصدی این اراضی شده اند که این نتایج درخشان مرهون زحمات مدیران و کارکنان این سازمان است. لزوم تقویت دوره های آموزشی و ارزیابی دوره ای مدیران کل و معاونین استانها به ویژه در استانهای بزرگ همچون تهران که یک واحد ثبتی آن با یک استان برابری می کند و حتی در مواردی وسیع تر از حوزه های ثبتی استانی است، تدوین نظام پرداخت جدید مدیران باتوجه به درجه بندی واحدهای ثبتی و ایجاد مشوق های لازم برای تقویت اقدامات جهادی کارکنان، لزوم افزایش بازرسی ها و فعال تر شدن دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران جهت صیانت از پرسنل و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و تکمیل ساختار و شاکله جدید سازمان با تحول در ارائه خدمات هوشمند جدید ثبتی در آینده نزدیک، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آنها اشاره نمود. پردازش حدود یک میلیارد تصویر پرونده های املاک سراسر کشور با هوش مصنوعی هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت با تشریح پروسه راه اندازی سامانه تشخیص نوع اوراق ‌بایگانی الکترونیک پرونده های املاک با بهره بردن از روش های هوش مصنوعی، از پردازش حدود یک میلیارد تصویر اسکن شده پرونده های املاک آگاهی داد و اظهار داشت: برای این کار ۵۰ نوع اصلی اوراق و همین طور ۱۱۰ نوع فرعی اوراق از پرونده ها دسته بندی و عملیات اعتبار سنجی فایل ها، انتقال تصاویر و برچسب گذاری آنها به پایان رسیده و این پروسه با بهره بردن از هوش مصنوعی در مدت ۸ ماه و با صرف هزینه ای به میزان ۳ میلیارد تومان انجام شده در حالی اگر این پروژه بصورت داده آمایی دستی پیش می رفت به ۷ سال زمان و صرف هزینه ای بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت. هاشمی با اعلان اینکه برای اطمینان از صحت کار، سامانه دیگری جهت نظارت بر نتایج هوش مصنوعی طراحی و اجرا شده است اضافه کرد: در این پروژه مشکلات ناشی از دشواری جست وجو و تورق تصاویر آرشیوی نیز با طراحی سامانه ای مرتفع شده و اوراقی که دارای نقص از نظر کیفیت و ناخوانایی بوده شناسایی شد که لازم است طی فرآیندی نسبت به اسکن مجدد این دسته از اوراق اقدام لازم صورت پذیرد. در این مراسم همین طور محمد افخمی طی حکمی از طرف حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران منصوب و معرفی گردید. وی قبل از این مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی بوده که مدتی پیش به عنوان سرپرست ثبت استان تهران منصوب شده بود.


منبع:

1402/10/10
14:14:38
5.0 / ۵
522
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد